Genom barnverksamheten i Skogsrokyrkan vill vi göra Jesus känd, älskad och efterföljd hos barn i alla åldrar.

Skattkistan

(4 – 12 år)

Startar i samband med gudstjänsten tillsammans med hela församlingen. Fortsätter med storsamling med sång, lekar, teater, dans, berättelser, tävlingar, bus och Bibelbingo. Då får alla barn lära sig mer om Gud och Bibeln. Sedan fortsätter Skattletarna (4-6 år) och Äventyrarna (7-12 år) i grupper. I grupperna får vi chans att prata mer om undervisningen, lära känna varandra bättre, be och pyssla tillsammans. I Skattkistan använder vi oss av materialet Leva Livet.

XL

(9-12 år)

I samband med varje söndagsgudstjänst träffas alla 9-12 åringar på XL. Som Skattkistan men på de äldre barnens villkor.

Life

(8-12 år)

Glada skratt och hejarop är något av det som hörs från kyrkan på fredagskvällarna. Varje fredag mellan 18:00-19:15, samlas cirka 30 förväntansfulla barn i årskurs 2-6 i kyrkan för att vara med på Life. Kvällen börjar med en samling där en av ledarna pratar om något som knyts till temat för respektive termin och där vi även presenterar olika personer från Bibeln. Efter samlingen fortsätter programmet med tävlingar, pyssel, lekar, utmaningar, bakning och andra roliga saker.