Som församlingsgemenskap är vi i Skogsrokyrkan till största delen beroende av frivilliga gåvor för att kunna förverkliga uppdraget att göra Jesus känd, älskad och efterföljd. Här kan du läsa mer om hur just du kan vara med och göra detta möjligt genom ditt ekonomiska bidrag.

Automatisk banköverföring och Bankgiro

Den form av givande vi rekommenderar är en stående banköverföring varje månad. Hela beloppet kommer församlingskassan till del. Denna givandeform innebär även att vi som församling får en regelbundenhet på intäktssidan. Överföringen till bankkonto i Swedbank  8299-0 994.658.648-5. För den som önskar finns även möjligheten att göra insättningar via Bankgiro 5451-1357.

KYRKOAVGIFT

Via skattsedeln kan den som vill även välja att ge 1% av sin beskattningsbara årsinkomst. Halva beloppet går då till församlingen och andra halvan till Evangeliska Frikyrkans arbete i Sverige och ut över världen. Vår kassör Carina Danling har mer information om hur du går tillväga. Du når henne på carina.danling@skogsrokyrkan.se

SWISH

Den som har en smart mobiltelefon kan även ge via Swish. Överföringen skickas då till Skogsrokyrkans swish 123 551 22 72 och märks med till exempel “Gåva” eller “Tionde”. För varje transaktion tas en avgift ut på 1,50 kr som dras från kyrkans konto.

Kontokort via iZettle

I kyrkan finns en kortläsare där den som vill kan ge en gåva med hjälp av kontokort. På varje betalning drar iZettle 2,75 % i en transaktionsavgift som belastar kyrkans konto.

Kontanter

Varje gudstjänst gör vi en insamling till församlingens verksamhet. Då har den som vill möjlighet att ge en gåva med kontanter. På grund av ständigt ökande kostnader för kontanthantering rekommenderar vi andra givandeformer, för att så stor del som möjligt av din gåva ska nå sitt syfte.

Varmt välkommen att höra av dig med dina eventuella frågor!