Gott nytt år till dig!

Vi har ju lite förskjutet nyår i församlingen med årsmöte den 29 januari. Just nu sitter jag och försöker få ihop årsberättelsen som blickar tillbaka på 2022. Ett bra år tillsammans på många sätt, men också ett år som började med ny våg av Covid 19, som snabbt gick över till stort fokus på Rysslands tragiska invasionskrig in i Ukraina, och sen under hösten på oro hos många för inflation och höga elpriser. Vår slogan för 2022 har ju varit Tillsammans i glädje, frid och hopp utifrån Rom 15:13.

Må hoppets Gud fylla er tro med all glädje och frid och ge er ett allt rikare hopp genom den heliga andens kraft.

Även om året nu är slut och vi laddar för klivet in i 2023 så känns inte detta bibelord alls inaktuellt utan snarare fortfarande högaktuellt, både till oss som församling och individer, men också till oss som land och vår värld. Vi behöver verkligen all glädje och frid också 2023, och vi behöver sannerligen ett allt rikare hopp i den Helige Andes kraft. Nu tar vi steget in i ett nytt år. Fortfarande tillsammans. Vi får se om det blir ett nytt bibelord och en ny slogan till årsmötet för 2023. Kanske är det så att vi ska leva med detta ord ett år till.

Tack för att vi har fått vara församling tillsammans under 2022, tack för att du är med, tack för att du är du. Vi behöver varandra! Och tack att jag fått förtroendet att vara er pastor under ännu ett år. Det fjärde året, jag ser fram emot att få vara er pastor även ett femte år och förhoppningsvis flera därefter. Gott nytt år på er Skogsrokyrkan!