UNGDOMSLEDARE  / ungdomsPASTOR

Vi söker  Ungdomsledare eller Ungdomspastor till Skogsrokyrkan i Skövde.

Skogsrokyrkan ligger i Södra Ryd, ett multikulturellt område i Skövde. Vi söker dig som tillsammans med oss vill nätverka, skapa kontakter och finnas till för den unga generation som växer upp här.

Du får gärna ha gått bibelskola eller kombinera jobb hos oss med studier på t.ex. Akademi för Ledarskap och Teologi,  ALT. Vi kan vara din utbildningsförsamling.

Arbetsuppgifter

I ett team med pastor är du med och formar och planerar församlingens verksamhet. Som ungdomsledare är din huvuduppgift att samordna fredagskvällarna i kyrkan och finnas till för tonåringar i området Södra Ryd

Om Församlingen

Skogsrokyrkan är en EFK-församling i norra Skövde med cirka 150 medlemmar. I församlingen finns idag en pastor på 100%. Församlingen består av en stor andel barnfamiljer och vi har en längtan att se barn och ungdomar hitta gemenskap med Gud och varandra. Vi ser barn- och ungdomsverksamheten som högprioriterad och vi längtar efter någon som vill dela livet med oss och tonåringarna i kyrkan och Södra Ryd. Skogsrokyrkan har ett stort barnarbete, men vi har som vision att utveckla vårt tonår och ungdomsarbete ytterligare. För närvarande består ungdomsgruppen av ett 10-tal ungdomar. Samarbete med andra församlingars ungdomsgrupper finns också.

Om Södra Ryd & Skövde

Skövde är en expansiv kommun i Skaraborg mellan Vättern och Vänern. Här finns många företag, militär, sjukhus och högskola. I Skövde kommun bor nästan 60000 personer och 7000 av dem bor i “vår” stadsdel Södra Ryd.

Mer info

Tjänstens omfattning är ca 20-40% beroende på utformning. Vi inser att den måste kombineras med annat jobb eller studier.

Tillträde i augusti 2023.

Rekryteringsprocessen sker löpande.

Du skickar ansökan till vår pastor Waldemar Sjögren.

Vid frågor kontakta

Waldemar Sjögren, pastor och föreståndare

waldemar.sjogren@skogsrokyrkan.se

Gudrun Hemeren, ordförande

gudrun.hemeren@gmail.com

Vi ser fram emot din ansökan!