Varje vecka samlas vi för att fira gudstjänst – då är det verkligen fest!

Varje söndag klockan 10:30 firar vi i Skogsrokyrkan gudstjänst och då är det fest! Det är det tillfälle i veckan som hela församlingen har möjlighet att träffas och umgås med både gamla och nya vänner. Gudstjänsterna präglas av mångfald, både vad gäller innehåll och människor. Vår önskan är att när du kommer till vår kyrka ska du känna dig hemma och kunna slappna av i en skön atmosfär. I gudstjänsten ger vi mycket tid för lovsång och tillbedjan och plats för att lyssna på undervisning från Bibeln.

En gång i månaden firar vi även nattvard vilket är en stund när vi som tror på Jesus påminner oss om vad han gjorde för oss när han dog på korset. Ibland händer det även att vi har dop eller barnvälsignelse.

Samtidigt med gudstjänsten har vi Skattkistan för åldrarna 4-12 år. Efteråt så möts vi i vårt café för att ytterligare umgås och lära känna varandra.

Du är varmt välkommen att fira gudstjänst med oss!