BARN- & UNGDOMSLEDARE / PASTOR

Vill du vara med och göra Jesus känd, älskad och efterföljd?

Vi söker en  Barn & Ungdomsledare, Barn & Ungdomsapastor till Skogsrokyrkan i Skövde.

Vi söker dig som

• är en utåtriktad och positiv person.
  • gillar att hänga med ungdomar.
  • vill jobba för att unga i vårt närområde får lära känna Gud och växa i tro.
  • är social och har förmågan att samla människor.

Du får gärna ha gått bibelskola och/eller ungdomsledarutbildning.

Arbetsuppgifter

I ett team med pastor och övriga anställda är du med och formar och planerar församlingens verksamhet. Som barnledare/pastor är du med och samordnar och driver våra barngrupper Skattkistan & XL på söndagar & Life på fredagar. Som ungdomsledare/pastor är din huvuduppgift blir att driva vår ungdomssamling AWAKE på fredagskvällar samt vara med i vår konfagrupp.

Om Församlingen

Skogsrokyrkan är en EFK-församling i norra Skövde med ca 160 medlemmar. I församlingen finns idag en pastor och föreståndare på 100 %, två ungdomsledare på totalt 40 %, en barnledare på 30 % och en administratör på 10 %. Församlingen består av en stor andel barnfamiljer och vi har en längtan att se barn och ungdomar hitta gemenskap med Gud och varandra. Vi ser barn- och ungdomsverksamheten som högprioriterad och när våra barn & ungdomsledare nu slutar sina tjänster så söker vi en ny person till uppgiften. För närvarande består ungdomsgruppen av ett 15-tal ungdomar. Samarbete med andra församlingars ungdomsgrupper finns också.

Mer info

Tjänstens omfattning är ca 30-70% beroende på utformning.

Tillträde i augusti 2022.

Rekryteringsprocessen sker löpande, sista ansökningsdag är 20 maj.

Du skickar ansökan till vår pastor Waldemar Sjögren.

Vid frågor kontakta

Waldemar Sjögren, pastor och föreståndare

waldemar.sjogren@skogsrokyrkan.se

Gudrun Hemeren, ordförande

gudrun.hemeren@gmail.com

Vi ser fram emot din ansökan!