Det blir Valborgsfirande – Hurra!

Tisdag den 30 april kl 18.00-21.30 så ordnar Skogsrokyrkan traditionsenligt Valborgsfirande för alla som vill komma med i och utanför kyrkan på Gullhönevägen 1 i Södra Ryd. Det är väldigt begränsat med p-platser så kom gärna till fots eller cykel eller parkera t.ex. vid Fjärilsskolan. Programmet ser ungefär ut så här:

• 18:00 VÄLKOMMEN & manskör utomhus, Aktiviteter, kiosk, stilla rummet & Serveringar öppnar
  • 18.30-19.30 Musikscen i caféet
  • 19.30 Lotteridragning utomhus
  • 20:00 Vårtal av Södra rydsbon Stefan Svensson, manskör, utomhus
  • 20:15 Brasa (manskör)
  • 20.30-21.30 Musikscen i Caféet.
  • 21.30 Alla aktiviteter och serveringa stänger för i år.

Under kvällen kan du köpa mycket goda hamburgare från Mangos (begränsat antal), korv, popcorn, fika, godis, lotter.
Hela kvällen så är kyrksalen öppen som ett stilla rum där du kan gå in och sätta dig i stystnad, be, tända ljus eller få förbön eller samtala med en förebedjare. (någon som vill be en bön för dig och ditt liv och livssituation)